D/S Inland

Tonnage

Gross tonnage:
122
Net tonnage:
52
Deadweight:
148

Engine

Propulsion:
Compound 2 cyl.
Engine size:
IHK 100

Dimensions

Length:
100.4'
Beam:
18.5'
Draft:
8.7'
  • HISTORIKK:

    v/H.Larsson-Fedde

        /1876: Ångbåt A/B Inland, Kungelv, Sverige                        "INLAND"
        /1881: Marstrand Nya Ångbåt A/B,Marstrand, Sverige             do
        /1882: Interesseselskapet Inland(H.Larsen)Skien                  do
        /1893: ny motor: Compound 2 cyl. NHK 22   IHK 130
        /1900: Skien Telemarkens D/S A/S( P. Holm) Skien                do
        /1925: Skien Telemarkens D/S A/S, Skien                                 do
        /1955: Grenlands Mek. Verk., Porsgrunn                                   do
        /1956: Knut Øksnes, Rebnor, Bergen                              "ØKSNESVÅG"
        /1956: ombygd fra passasjerfartøy til fraktefartøy
        /1956: ny motor: Bolinder   BHK 120   Fart: 8,5 knop
        /1963: Frydolf Fredriksen P/R,Kjøpsvik,Bergen                        do
        /1964: Frydolf Fredriksen P/R,Kjøpsvik, Narvik                         do
        /1966: ny motor: Volvo Penta   BHK 225   Fart: 9 knop
        /1973: Keith Solvold, Kjøpsvik, Narvik                                        do
        /1976: Anthon Mentzen, Henningsvær, Narvik                          do
        /1977: omdøpt " NESSVAAG"
    12/1986: omdøpt "INLAND"
    12/1987: Selskapet Inland( Nils P. Hovland,Lunde)Narvik   "INLAND"
    11/1994: Kondemnert 14/11-1994.

     Maskineri:
    Innsatt i 1893 Compund dampmaskin 2 cylindere diam. 11.5"-24".
    Bygget ved Porsgrunds Mek. Verksted, Porsgrunn. Kjeler bygget
    ved Laxewaags Maskin & Jernskibsbyggeri, Bergen.