v/H. Larsson-Fedde.
1/1920: A/S Fart v/L. Mæland & H. Karluf Hanssen, Haugesund - BJØRKHAUG
2/1924: H. C. Hansen, Skien - BJØRKHAUG
7/1924: D/S A/S Bjørkhaug v/ H. C. Hansen, Kristiania - MARI
9/1925: Ombygd v/Moss Verft.
10/1925: D/S A/S Bjørkhaug v/Arth. H. Mathiesen, Oslo - MARI
4/1929: Rederi A/S Mari v/Arth. H. Mathiesen, Oslo - MARI
10/1932: D/S A/S Rederi v/Anthon Olafsen, Oslo - MARI
11/1933: Anthon Olafsen, Oslo - MARI
1/1937: W. Butler Wang, Tønsberg - MARI
10/1938: D/S A/S Mari v/ Erling Rolfsen, Oslo - MARI
11/1939: A/S Odderø v/A. I. Langfeldt & Co, Kristiansand S - MARI
1940 - 1945: I Nortraships tjeneste.
4/1946: Ekerholts Rederi A/S v/ Birger Ekerholt, Oslo - MARI
10/1946: Cie. Cherifierined d'Armement, Casablanca, Marokko - REBIA
5/1947: Avgikk Algiers 10/5 for Marseille med poteter og forsvant med hele besetningen.
Skipet seilte under krigen med kull fra havner i Bristol kanalen til havner på sydkysten av England - da på charter til The General Steam Ship Company dette fra september 1940 til juli 1944. Mari gjorde totalt 90 turer og med det menes at hun passerte Lands End 180 ganger i løpet av krigen.
Senere ble MARI involvert i Operasjon Neptune i juni 1944, hun lastet ombord soldater bestemt for Omaha stranden den 6. juni med avgang dit den 11. juni 1944.
Maskineri:
Triple dampmaskin, 3 cylindere diam. 12.0"-20.0"-33.0". Maskineri bygget ved Akers Mek. Verksted, Kristiania. Kjeler samme.
Se også:
http://www.warsailors.com/singleships/mari.html