v/H. Larsson-Fedde
09/1919: Levert som PROSPECT til Skibs A/S Prospect ( Joh. S. Andreassen ) Arendal
00/1922: Solgt til Skibs A/S Prospect ( Bernh. Samuelsen ) Arendal
01/1923: Solgt til Ragnar Schjølberg, Bodin, Bodø
00/1924: Ny motor: Bolinder BHK 320 NHK 88 Fart:
09/1934: Solgt til Thorbjørn Larsen, Bodø
00/1935: Overført til Thorbjørn Larsen, Trondheim
04/1936: Solgt til Skibs A/S Nord & Østersjøfart (Ivar W. Isachsen ) Skien
04/1936: Kollisjon den 21/4 med M/S CANIS, mens hun lå oppankret på Stavanger havn på
reise Mo i Rana med tømmer. Kondemnert den 14/5-1936. Solgt av assurandørene
08/1936: Solgt til G. Seeberg, Halsnøy Kloster ( Nedrigget til lekter )
06/1937: Solgt til Interesseselskap Prospect ( Eilert Dingen ) Bergen
07/1937: Solgt til A/S M/S Fønix ( Gunnar Kjøde ) Bergen, nytt navn FØNIX
10/1937: Innsatt ny motor: Wichmann BHK 350 NHK 78 Fart:
02/1939: Grunnstøtte og sank den 9/2 ved Hovden Fyr i Feiefjorden på reise Fyksesund til
Thamshavn med kvarts.
Maskineri
Raaoljemotor 2 takt-enkeltvirkende - direkte reverserbar.
Maskineri bygget ved A/S Motorfabrikken Densil, Aalborg