M/S Granville

Kallesignal
LKDE
Klasse
DNV 1A1
Rederi
Nasjonalitet
Norge flaggNorge
Hjemmehavn

Verft

Navn
Byggeår
1930
Byggenummer
40
Leveringsmåned
Desember

Annet

  • Deltok i 2. verdenskrig
  • Sivilt skip

Tonnasje

Bruttotonnasje:
5.833
Nettotonnasje:
3.559
Dødvekt:
9.265

Maskin/motor

Maskin-/motortype:
Maskin-/motor ytelse:
BHK 4500 NHK 688
Fart:
14

Dimensjoner

Lengde:
445.4'
Bredde:
58.5'
Dypgående:
26.6'
  • HISTORIKK:
    v/ Håkon Larsson-Fedde, Farsund.

    12/1930: Levert som GRANVILLE til Skibs A/S Goodwill ( A.F. Klaveness & Co A/S ) Oslo 
    00/1931: Overført til The Pan Asiatic Shipping Co Inc ( A.F. Klaveness & Co A/S ) Panama 
    05/1939: Overført til Skibs A/S Sommerstad ( A.F. Klaveness & Co A/S ) Oslo
    00/1948: Overført til Skibs A/S Siljestad ( A.F. Klaveness & Co A/S ) Oslo
    07/1960: Solgt til Olaf Pedersens Rederi A/S, Oslo, nytt navn  SUNNY DUKE
    10/1964: Solgt til Time Lines Ltd SA., Panama, nytt navn  TYNSHON
    01/1970: Solgt Taiwan for opphugging. Ankom Kaohsiung den 4/1-1970

    Maskineri:
    2 stk dieselmotor, 4-takt/enkltv., hver 6cylindret, diam.: 630 x 1.300 mm. Maskineri bygget ved A/S Burmeister & Wain Maskin- & Skibsbyggeri, København, Danmark.

    Se også
    http://www.warsailors.com/singleships/granville.html