1911 - Levert som hvalbåt fra Smith's Dock Co. Ltd., Middlesbrough til A/S Ørnen v/Søren L.Christensen, Sandefjord - HAUKEN II 1928 - Overført/solgt til Norwegian Bay Whaling Co A/S v/A/S Thor Dahl - HAUKEN II 1931 - Solgt til Bryde & Dahls Hvalfangerselskap A/S v/A/S Thor Dahl - HAUKEN II 1932 - Solgt til Thorland Limited v/A/S Thor Dahl, Sandefjord/ London for fiske av torsk og kveite ved Grønland 1936 - Solgt til Hadarøy A/S, Ulstein etter feilslått fiske på Grønland, og omdøpt HADARØY - M-29-U (selskapets eiere: Harald Teigene, Ottar Teigene, Arthur Teigene, Leif Moldskred, Arne Molskred, Sigurd Urke, Toralf J. Vik, Nils Rinde, Johs. N. Osnes, O. Sellevold, Johan L Garshol, Elias Garshol). Forlenget og reparert på Liaaen mek. Verksted, Ålesund. Ny lengde: 125.5', ny tonnasje: ca. 207 brt, 74 nrt. 1939 Nytt maskineri innstallert ved Haugesund Slip. En Deutz diesel motor på 400 BHK 18/1940 - Beslaglagt av tyskerne nytt navn - FOHN/V5108 27/12/1941 - Grunnstøtte syd av Kapellneset under slaget ved Måløy. Det tyske mannskapet ble tatt til fange av engelske marine. Av et mannskap på 20 greide fire å gjemme seg. De resterende 16 ble fraktet til England. Båten ble skutt i brann og senket ved artelleri. 1942 - Hevet og hugget i oktober.