D/S Kari Skogland

Andre navn
ex Solingen
Kallesignal
WNLM - LCSD
Rederi
Nasjonalitet
Norge flaggNorge
Hjemmehavn

Verft

Navn
Byggeår
1905
Byggenummer
250
Leveringsmåned
november

Tonnasje

Bruttotonnasje:
4.306
Nettotonnasje:
3.120
Dødvekt:
7.000

Maskin/motor

Maskin-/motortype:
Maskin-/motor ytelse:
NHK 471 IHK 2200
Fart:
12 knop

Dimensjoner

Lengde:
376.6'
Bredde:
48.7'
Dypgående:
26.9'
  • HISTORIKK:
    v/H.Larsson-Fedde.

    11/1905: Deutsch-Australische Dampfschiffahrts Ges., Hamburg, Tyskland - SOLINGEN
    10/1914: Die Deutsche Kriegsmarine, Sperrbrecher 12 - SOLINGEN
    4/1915: Die Deutsche Kriegsmarine, Sperrbrecher 3 - SOLINGEN
    11/1918: Deutsch-Australische Dampfschiffahrts Ges., Hamburg - SOLINGEN
    5/1919: The Shipping Controller (Easton, Grieg & Co) Glasgow, U.K. - SOLINGEN
    12/1921: A/S Skoglands Linje (T. H. Skogland & Søn) Haugesund - KARI SKOGLAND
    7/1923: A/S Sjøfart (T. H. Skogland & Søn A/S) Haugesund - KARI SKOGLAND
    4/1928: A/S Skoglands Rederi (T. H. Skogland & Søn A/S) Haugesund - KARI SKOGLAND
    2/1929: A/S Onarheim (Johan Hvide) Bergen - KARI SKOGLAND
    5/1931: Sverre Alme Eriksen, Bergen - KARI SKOGLAND
    5/1931: Viking Steamship Co. A/S (Birger Eriksen) Stavanger - VIKING II
    /1934: Viking Steamship Co. A/S (Sverre Wyller) Oslo - VIKING II
    7/1935: Fan Shen Ho.,Tsingtao, China - KUNHO
    6/1937: Fan Shen Ho (Midzushima & Co) Tsingtao, China - KUNHO
    /1938: Amakasu Sangyo Kisen K. K., Yokohama, Japan - KOAN MARU
    5/1945: Minesprengt 17/5 og sank i pos.N 34.38' E 135.11' i Osakabukten