D/S Kjørrefjord

Andre navn
ex Kong Frode, ex Porto
Kallesignal
LEGS
Rederi
Nasjonalitet
Norge flaggNorge
Hjemmehavn
Mønstringsdistrikt

Verft

Navn
Byggeår
1916
Byggenummer
125
Leveringsmåned
Juni

Tonnasje

Bruttotonnasje:
714
Nettotonnasje:
326
Dødvekt:
1.000

Maskin/motor

Maskin-/motortype:
Maskin-/motor ytelse:
NHK 111
Fart:
9

Dimensjoner

Lengde:
180.5'
Bredde:
28.1'
Dypgående:
12.1'
  •  

    HISTORIKK:
    v/H. Larsson-Fedde

    06/1916: Levert som PORTO til Jacob Prebensen jr., Risør                                                          
    02/1918: Overført til Skips A/S Porto(J. W. Prebensen) Risør                                           
    03/1922: Solgt til A/S Porto (Wilh. Wilhelmsen) Tønsberg                                          
    12/1922: Solgt til A/S Det Søndenfjelske Norske Dampskibsselskab,Kristiania,nytt navn KONG FRODE
    00/1925: Overført til A/S Det Søndenfjelske Norske Dampskibsselskab, Oslo.                     
    01/1935: Solgt til Skips A/S Kjørrefjord (J. Frøyland) Farsund , nytt navn  KJØRREFJORD
    12/1937: Solgt til Skips A/S Hei (Kristen Heistein) Kristiansand S., nytt navn  VESLE-HEI
    06/1939: Solgt til Skips A/S Rapid (Alfred I. Thommesen) Arendal, nytt navn  RAPID II
    03/1951: Solgt til Cia. Arm. Traffici (North Africa (Bruno Morandi) Venedig, Italia, nytt navn  RAPIDO
    00/1952: Solgt til Rolando Scalaro, Genova, Italia.                                                      
    00/1955: Solgt til Luigi Podesta, Genova, Italia.                                                                      
    00/1956: Solgt til Stellario Arena, Napoli.                                                                     
    00/1961: Solgt til opphugging.

    Maskineri:
    Dampmaskin. 3 sylindere diam. 15-25-40.
    Bygget ved Versure & Co. Amsterdam, Holland.
    Kjeler samme. 

    Kapteiner:
    A. Schach 
    K. Terjesen 
    Peder N. Marcussen