M/S Mari

Kallesignal
LDCB - LHVA
Klasse
DNV1A1-K-lækter
Rederi
Nasjonalitet
Norge flaggNorge
Hjemmehavn
Mønstringsdistrikt

Verft

Navn
Byggeår
1923
Byggenummer
98
Leveringsmåned
juli

Tonnasje

Bruttotonnasje:
211
Nettotonnasje:
101
Dødvekt:
275

Maskin/motor

Maskin-/motortype:
Maskin-/motor ytelse:
BHK 160
Bygget av:
J & C. O. Bolinders Mek. Verkstad AB, Stockholm.
Fart:
7,75 knop

Dimensjoner

Lengde:
101.9'
Bredde:
23.5'
Dypgående:
8.0'
  • HISTORIKK:
    v/H.Larsson-Fedde.

    7/1923: Den Norske Amerikalinje A/S,Kristiania/Oslo - MARI
    /1925: omdøpt - OSLOFJORD
    /1930: Einar Veim, Hetlevikstraumen, Bergen - VESTNORGE
    /1957: Arne Veim, Bergen - VESTNORGE
    /1957: ny motor: Deutz   BHK 250  Fart: 7,5 knop
    5/1961: Rederibolaget Greta (Nils Idman) Mariehamn, Finland - GRETA
    /1966: Forlenget 26.1'-DWT:351 t.BRT: 280 t.NET: 146 tonn DIM: 39,01m - 7,16m - 2,43m
    /1970: Rederibolaget Sirnek (Nils Idman) Mariehamn, Finland - GRETA
    /1971: Helge Johansson, Helsingfors, Finland - GRETA
    /1981: Helge Johansson, Sipoo, Finland - GRETA
    /1992: Karl Helge Johansson, Sipoo, Finland - GRETA
    4/1994: Margot & Svante Johansson M/S Greta, Sipoo, Finland - GRETA
    /1998: Margot & Svante Johansson M/S Greta, Helsingfors - GRETA
    /2000: Margot & Svante Johansson M/S Greta, Sipoo - GRETA
    /2002: ommålt: DWT: 560 t.BRT: 416 t. NET: 234 tonn
    /2010: Still in service/Fremdeles i fart


    Maskineri
    Raaoljemotor 2 cylindere 2 S.C. S.A. diam. 420x480mm. Maskineri bygget ved J& C.G.
    Bolinders Mekaniska Verksted AB. Stockholm.

    Se også
    http://www.warsailors.com/homefleet/shipsv.html#Ves