M/T Modena

Andre navn
Thuntank I
Kallesignal
LFOR
Klasse
DNV1A1 Tanker for Oil ICE-B
Rederi
Nasjonalitet
Norge flaggNorge
Hjemmehavn
Mønstringsdistrikt

Verft

Navn
Byggeår
1965
Byggenummer
29
Leveringsmåned
Mai

Tonnasje

Bruttotonnasje:
913
Nettotonnasje:
595
Dødvekt:
1.747

Maskin/motor

Maskin-/motortype:
Maskin-/motor ytelse:
BHK 980
Bygget av:
Kloeckner Humboldt Deutz,Køln
Fart:
12

Dimensjoner

Lengde:
71,04m
Bredde:
10.63m
Dypgående:
5,02m
  • Historikk.

    5/1965 - Levert fra A/S Vaagen Verft, Kyrksæterøra til Tunbolaget A/S, Oslo c/o Erik Thun AB, Lidköping, Sverige v/ Asbjørn W. Christophersen, Oslo - THUNTANK I
    11/1970 - Solgt til I/S Modena v/ Chr. Holst, Oslo - nytt navn - MODENA
    1973 - Solgt til Sameiet Modena v/ O. Ditlev-Simonsen jr. Oslo
    1977 - Overtatt av P/R Modena v/ O. Ditlev Simonsen jr. Oslo
    12/1978 - Solgt til Erling Rye Andenæs v/ Fekete & Co. A/S, Tønsberg - nytt navn - ANDINE
    1/1979 - Solgt til Bakri Navigation Co. Ltd. v/ Fekete & Co.A/S, Tønsberg (Reg.Jeddah) Saudi Arabia - nytt navn -THOALIIA
    1985 - Solgt til Mubarraq Marine Co. Ltd. v/ Fekete & Co. A/S. Tønsberg (Reg. Manama) Bahamas - nytt navn - ROMANA
    1987 - Solgt til La Sarisa S.A. Panama - nytt navn - CANARIAS I
    1993 - Solgt til Caphiab Shipping Co. Ltd. Takoradi, Ghana - nytt navn - ATLANTIC STAR
    1993 - Solgt til Morlap Nigeria Ltd. Lagos, Nigeria
    2001 - Slettet av Lloyds


    Maskineri
    1965 - Dieselmotor 4takt, enkeltvirkende - 6 cylindere diam. 320x450mm. Deutz - Bygget ved Klöckner-Humboldt-Deutz AG, Køln, Tyskland
    1984 - Dieselmotor 2takt. 12 cylindere. Bygget ved General Motors Corp. Detroyt, MI. USA