v/H. Larsson-Fedde.
Fakta om DSTO-tjeneste ved historiker Atle Wilmar.
Bygd av tre
5/1917: Andr. Ingebrigtsen, Kristiania - FOCA I
3/1921: Ernst Shackleton, Cowes, UK - QUEST
1923: W. G. Oliffe, Cowes, UK - QUEST
3/1924: Schjeldrups Sælfangstrederi A/S (Thomas Schjelderup) Bodø - QUEST
1/1939: Skips A/S Quest (Ivar Austad) Tromsø - QUEST
1939: Ny motor: Wichmann BHK 350
9/1942: M/S QUEST tjenestegjorde i Divisional Sea Transport Officer (DSTO) Island i perioden 1. september 1942 til 20. juni 1943. Sjøfolk påmønstret i nevnte periode var i utenlandsk alliert marine. DSTO Island var en del av den britiske marinen, men båtene gikk med sivile besetninger.
1948: Forl. 9.3'- Brutto: 253 tonn. Net: 107 tonn.
1956: Ny motor: Deutz BHK 660 Fart:
5/1962: Sprang lekk 5/5 p. g. a. isskruing under selfangst utenfor nordkysten av Labrador. Forlatt.
Maskineri:
Råoljemotor 2 takt enkeltvirkende - 4 sylindere diam. 400 mm.
Maskineri bygget ved M. Haldorsen & Sønner Motorfabrikk. Rubbestadneset, Bømlo.
Se også:
http://www.warsailors.com/singleships/quest.html