D/S Ragni

Andre navn
ex Kate Forster,ex Ballogie
Kallesignal
HDNM
Rederi
Nasjonalitet
Norge flaggNorge
Hjemmehavn

Verft

Navn
Byggeår
1879
Byggenummer
98
Leveringsmåned
oktober

Annet

  • Deltok i 1. verdenskrig

Tonnasje

Bruttotonnasje:
968
Nettotonnasje:
579
Dødvekt:
1.350

Maskin/motor

Maskin-/motortype:
Maskin-/motor ytelse:
NHK

Dimensjoner

Lengde:
217.8'
Bredde:
29.6'
Dypgående:
14.5'
  • HISTORIKK:
    v/H.Larsson-Fedde.

    10/1879: J. & A.Davidson, Aberdeen, U.K. - BALLOGIE
    /1884: Fisher,Renwick & Co., Newcastle, U.K. - KATE FORSTER
    /1895: D/S A/S Ragni (Erling Lund) Kristiania - RAGNI
    /1896: D/S A/S Ragni (Lund & Gjertsen) Kristiania - RAGNI
    /1903: D/S A/S Ragni (Erling Lund) Kristiania - RAGNI
    /1917: The Shipping Controller (Temple,Thompson & Clark) London,U.K. - RAGNI
    /1918: D/S A/S Ragni (Erling Lund) Kristiania/Oslo - RAGNI
    /1926: A/S Emas (Erling Mortensen) Oslo - RAGNI
    3/1927: Robur Rederi & Transport A/B (Wm.Rönstrøm) Stockholm, Sverige - ROBUR
    8/1927: omdøpt - ROBUR I
    4/1928: Polskarob Polsko - Skandinawskie Towar Zystwo Transptowe SA, Gdynia - ROBUR I
    3/1930: Rederi A/B Rewa (Arnold de Champs) Stockholm, Sverige - REWA
    7/1934: Marinvarvet, Libau, Latvia for opphugging


    Maskineri:
    Compound dampmaskin, 2 cylindere diam. 26.6"-48.0". Maskineri bygget ved Hall Russel & Co. Aberdeen, Uk. Kjeler bygget ved Jos. Eltringham, South Shields, Uk.