1940 Bygget ved Eriksberg Mekaniska Verkstads A / B, Göteborg, Sverige, for Olsen & Ugelstad, Oslo - DOVREFJELL
10/1943 - Ferdigstilt
19.7.1945 - Levert
1955 - Ombygd fra 14/06 til 15/11 til bulkcarrier i La Spezia, Italia. Ny tonnasje: 15.430 tdw, 10.101 brt, 5.832 nrt.
3.2.1956 - Grunnstøtte på Little Skerry Jeg Pentlandstredet på reise fra North Shields til Wabana, New Foundland, Canada i ballast.
28.2.1956 - Brakt flott og seilte til Middlesborough for Inspeksjon.
9.3.1956 - Kondemnert
Solgt til Cosarma Cia. Sicula di Armamento, Palermo, Italia. Tatt til Napoli, Italia for Reparasjon. Satt i fart Som PAVONCELLA. Ny tonnasje 9.862 brt, 5.846 nrt.
1964 - Solgt til International Marine Owners Co Ltd (Berge Sigval Bergesen, Oslo, managers), Hamilton, Bermuda for GBP 103.571 - nytt navn - SIGBARGE. Ombygget til selvlossende lekter ved Av. Meccanica di Savona Servettaz-Baseri, Genova, Italia. Ny tonnasje: 14.713 dwt, 9511 brt.
3 / 1965 - Ved Levering registrert på Bomvu Ore Shipping Co Ltd (Berge Sigval Bergesen, Oslo, managers), Hamilton, Bermuda. Brukt til å "toppe opp" store malmskip Som lastet i Lourenco Marques (Maputo), Mosambique.
6 / 1967 - Sigval Bergesen d. y. & Co, Oslo
1981 - Solgt til A. & N. Vogel, London, UK / Hamilton, Bermuda.
2 / 1982 - Solgt til Alma SA. London, UK.
3.12.1983 Solgt til Saeed Industries Ltd, Karachi, Pakistan for opphugging.
Maskineri
Dieselmotor 2takt dobbeltvirkende - 8 cylindere diam 450x1300mm. B&W lisensbygget ved Eriksberg