M/S Sirapil

Andre navn
ex Havpil,ex Bari II
Kallesignal
LIYL
Klasse
DNV1A1 ICE - C
Rederi
Nasjonalitet
Norge flaggNorge
Hjemmehavn

Verft

Navn
Byggeår
1962
Byggenummer
572/1097
Leveringsmåned
November

Tonnasje

Bruttotonnasje:
1.037
Nettotonnasje:
739
Dødvekt:
1.919

Maskin/motor

Maskin-/motortype:
Deutz
Maskin-/motor ytelse:
BHK 1300
Bygget av:
Kloeckner Humboldt Deutz,Køln
Fart:
11.5

Dimensjoner

Lengde:
75,25m
Bredde:
11,03m
Dypgang:
5,12m
  • HISTORIKK:
    v/H. Larsson-Fedde

    11/1962: Levert som BARI II til Barthold Richters, Hamburg, Vest-Tyskland
    02/1964: Solgt til Per Fermann Meyer( P. Meyer) Oslo, nytt navn  HAVPIL
    00/1973: Solgt til K/S A/S Sira & Co., Haugesund, Haugesund, nytt navn  SIRAPIL
    00/1973: Solgt til K/S A/S Utgard & Co( Odd og Sverre Klovning) Haugesund 
    09/1974: Overført til  A/S Sirina & Co( Brødrene Klovnings Rederi) Haugesund
    10/1975: Solgt til Promise Shipping Co., Georgtown, Cayman Islands.
    04/1981: Solgt til Nakhla & Sado Maritime Services, Suez, Egypt, nytt navn  MERIAM
    00/1989: Solgt til Suez for Ships & Maritime Services Co., Suez, Egypt, nytt navn TALAAT
    04/1997: Solgt til Ashfraf M. El Sayed Farag "Dolphine", Suez, Egypt, nytt navn  AL HODA
    11/2007: Solgt til Afroasia Shipping Co Inc, Freetown, Sierra Leone, nytt navn  BADR I
    01/2008: Avgikk Suez den 9/1 for Port Sudan, Sudan . Forliste den 15/2-2008 utenfor
                    Port Sudan med tap av hele besetningen på 14 personer

    Maskineri
    Dieselmotor 4 takt enkeltvirkende - 8 cylindere diam. 320x450mm,
    bygd ved Klöckner-Humboldt- Deutz A.G. Køln, Tyskland