D/S Nidarland

Andre navn
Frederich C. Hicks
Kallesignal
LMRD
Klasse
DNV1A1
Rederi
Nasjonalitet
Norge flaggNorge
Hjemmehavn

Verft

Navn
Byggeår
1944
Byggenummer
302
Leveringsmåned
Mars

Tonnasje

Bruttotonnasje:
7.207
Nettotonnasje:
4.360
Dødvekt:
1944

Maskin/motor

Maskin-/motortype:
Triple 3 cyl.
Fart:
11

Dimensjoner

Lengde:
422.8'
Bredde:
57.0'
Dypgang:
34.8'
  • Historikk:

    30.3.1944 - Levert fra byggeverft til US. War Shipping Adm. v/ Union Sulphur & Oil Co. New York / Los Angeles - FREDRERICH C. HICKS
    4.9.1947 - Innkjøpt til Norge av Rederi A/S Nidaros v/ Krogstad Shipping Agencies Ltd, Oslo - nytt navn - NIDARLAND
    1.3.1949 - Solgt til Gørrissen & Co. A/S, Oslo - Nidarland
    7/1949 - Skips A/S Karabeien v/ Gørrissen & Klaveness A/S, Oslo - NIDARLAND
    1/1950 - Skips A/S Karabien v/ Gørrissen & Klaveness A/S, Oslo - nytt navn - TRYA
    12/1952 - Solgt til Elcarriers Inc. Monrovia, Liveria - nytt navn - BENDITA
    11/1958 - Solgt til Palma Shipping Corp. Piræus, Hellas - nytt navn - DESPINA K
    19?? : Solgt til St.Dennis Co. Beirut, Libanon - DESPINA K
    19.5.1967 - Grunnstøtte og brakk i to og forliste 5n.mil N.av San Lazaro Light i possisjon N24.52 og W112.16 på reise fra Tokyo til Equador

    Maskineri:
    Triple dampmaskin - 3 cylindere diam. 24.5"-37"-70"x48". Bygget ved Joshua Hendy Iron Works, San Francisco, Calif. USA. Kjeler bygget ved Western Pipe & Steel Co. Los Angeles, California, USA