M/S Yeoman Bank

Andre navn
Salmonpool til 1990
Kallesignal
LAIL4
Klasse
DNV1A1 Bulk Carrier HC/E
Nasjonalitet
Liberia flaggLiberia
Hjemmehavn

Verft

Navn
Byggeår
1982
Byggenummer
10011
Leveringsmåned
Mai

Tonnasje

Bruttotonnasje:
24.785
Nettotonnasje:
16.528
Dødvekt:
43.728

Maskin/motor

Maskin-/motortype:
Maskin-/motor ytelse:
14.201 BHK

Dimensjoner

Lengde:
204.95m
Bredde:
27.26m
Dypgående:
16,01
  • Historikk:
    v/Einar Ottarsen Onsøien

    25.5.1982: Levert til Ropner Shipping Ltd (Ropner Management Ltd), Durham, London GBR - SALMONPOOL
    31.07.1990: Innkjøpt og registrert i NIS av K/S Fernbank (Fearnley & Eger A/S), Oslo - YEOMAN BANK
    /1991: Ombygget til selvlosser, 38.997-24.870-15.182,
    5.2.1992: Utflagget til Liberia, K/S Glensanda (Det Søndenfjelds-Norske D/S, Oslo, Monrovia, LIB,
    /1993: K/S Glensanda (Egon Oldendorff),
    1.2002: Aggregate Carriers,
    1.2003: Aggregate Industries Ltd (Sørensen Management AS),
    19.2.2010: Holmin Ltd (
    27.11.2017: Yeoman Benk Ltd (SMT Shipping Poland SP ZOO),


    Maskineri:
    Dieselmotor, 2SA- 6 cylindere diam. 900x1500mm. Side thruster forward. Sulzer lisensbygget ved ved Sumotomo Ship.b. & Mach. Co. Ltd. Tamashima, Japan.

    Kilder

    Lloyd's Register, diverse årganger,

    Sjøfartsdirektoratet med forløpere, Skipsmålingen,

    Equasis.org