M/T Pan Gothia

Kallesignal
SIWN
Klasse
LR100A1
Rederi
Nasjonalitet
Sverige flaggSverige
Hjemmehavn

Verft

Navn
Byggeår
1931
Byggenummer
459
Leveringsmåned
Desember

Annet

  • Deltok i 2. verdenskrig
  • Sivilt skip

Tonnasje

Bruttotonnasje:
10.409
Nettotonnasje:
6.225
Dødvekt:
15.472

Maskin/motor

Maskin-/motortype:
Gøtaverken
Maskin-/motor ytelse:
BHK 3925 NHK 711
Fart:
11,5

Dimensjoner

Lengde:
504.5'
Bredde:
64.3'
Dypgang:
38.7'
  • HISTORIKK:
    v/H.Larsson-Fedde.

    12/1931: Rederi A/B Transoil (Rolf Sörman) Gøteborg, Sverige - PAN GOTHIA
    1932: Rederi A/B Alse (Rolf Sörman) Gøteborg, Sverige - PAN GOTHIA
    4/1933: Rederi A/B Alse (R. Weylandt) Stockholm, Sverige - PAN GOTHIA
    2/1934: A/B Remato (R. Weylandt) Stockholm, Sverige - PAN GOTHIA
    1934: Rederi A/B Pagota (R. Weylandt) Stockholm, Sverige - PAN GOTHIA
    3/1937: Rederi A/B Pagota (Trygve Soot-Tisell) Kungsbacka, Sverige - PAN GOTHIA
    1940: Rederi A/B Kungoil, Kungsbacka, Sverige - PAN GOTHIA
    10/1941: Rederi A/B Kungoil (B. Lenberg) Kungsbacka, Sverige - PAN GOTHIA
    2/1946: Nederl.Maatschappi voor de Walvischvaart (Vinke & Co) Amsterdan - WILLEM BARENDZ
    3/1946: Ombygd til hvalkokeri: DWT: 14.500 t. BRT: 10.725 t. Net: 5.940 t.
    1955: Omdøpt - BLOMENDALE
    6/1960: Nitto Hogei K. K., Tokio, Japan - NITTO MARU
    3/1961: Ombygd til tankskip: DWT. 15.500 t. Brt: 12.918 t. Net: 7.108 t.
    1964: Nippon Suisan K. K., Tokio, Japan - NICHIEI MARU
    9/1966: Solgt til opphugging i september. Ankom Aioi den 29/9-1966.


    Maskineri:
    Dieselmotor 4S.C.SA -12 sylindere diam. 24 13/16" -47 1/4".
    Maskineri bygget ved AB. Gøtaverken, Gøteborg, Sverige.