13.3.1923 - Kontrahert ved AB Öresundsvarvet, Landskrona. 11.1.1930 - Sjøsatt og døpt av Konsulinnan Sternhagen. 1930 - Ved dokksetting raste en stillas ved akterskipet, en verftsarbeider omkom. 6.5.1930 - Levert til Förnyade Ångfartygs AB Götha, Göteborg - BELGIA 13.5.1930 - Satt inn i fart mellom Gøteborg og Antwerpen. 1936 - Bistod det norske skipet BOLLSTA som drev redlöst i Nordsjön i full storm. 26.1.1941 - Skipet var chartret av Svenske UD för å hente hjem svenske sjømenn som befant sig i England. På reise fra London till Sunderland ble fartøyet angrepet av tyske bombefly. Skipet fikk en fulltreffer og drev i land ved munningen av Thmpsen. 6 mann omkom og skipet gikk tapt. 1941. - Skipet ble berget av britiske myndigheter og reparert. 1941 - Satt i fart av Ministry of War Transport - nytt navn - EMPIRE BELL 25.9.1942 - Senket i possisjon 62.19N og 15.27W av tysk ubåt U-422 ( Fregattenkapitän Hans Joachim Hesse ) på reise fra Tyne til Reykjavik - 10 mann omkom 27 mann reddet av norske D/S Lysaker IV og landsatt i Reykjavik, Island.
Maskineri: Compound dampmaskin - 4 cylindere diam. 2:16.6" - 2:35.4". Maskineri bygget ved AB. Lindholmen-Motala, Gøteborg, Sverige. Kjeler samme.