M/T C. T. Gogstad

Kallesignal
LNYI
Rederi
Nasjonalitet
Norge flaggNorge
Hjemmehavn

Verft

Navn
Byggeår
1954
Byggenummer
130
Leveringsmåned
oktober

Tonnasje

Bruttotonnasje:
12.093
Nettotonnasje:
6.986
Dødvekt:
18.800

Maskin/motor

Maskin-/motortype:
Maskin-/motor ytelse:
BHK 7500
Fart:
15 knop

Dimensjoner

Lengde:
557.0'
Bredde:
71.9'
Dypgående:
38.5'
  • HISTORIKK:
    v/H.Larsson-Fedde.

    10/1954: Levert fra Øresundsvarvet A/B, Landskrona, Sverige til D/S A/S Laly (C. T. Gogstad & Co) Oslo - C. T. GOGSTAD
    12/1964: Grunnstøtte 1/12 utenfor Sundsvall. Brakk i to 9/12. Slept til Stockholm. Ombygd til nytt tankskip - omdøpt - STOLT LADY (Forskip av STOLT DAGALI - akterskip av C. T. GOGSTAD) DWT:19.300 t. BRT:12.698 t. NET:7.513 t. Lgd: 579.5'
    /1971: Omdøpt - LIDO
    9/1973: Rom Shipping Co. Ltd (Joc Tankers Inc) Famagusta, Cyprps - FLEURTJE
    3/1975: Stahl & Blechbau Gmbh., Duisburg, Tyskland - MATHIAS 3
    /1977: Industrieanlager Verwabungsgesellschaft Oberursel Weisskirchen M. B. H., Duisburg, TYskland - MATHIAS 3 
    /1979: Solgt til Spania for opphugging av Reoalorizacion de Materiales S. A., Påbegynt den 3/9-1979.


    Maskineri:
    Dieselmotor, 2-takt/enkltv.,8-sylinder, cyl. diam.: 760 x 1.500 mm. Maskineri bygget ved A/B Götaverken, Göteborg, Sverige.