D/S Commodore Rollins

Kallesignal
MGNS - LDFE
Rederi
Nasjonalitet
Norge flaggNorge
Hjemmehavn
Mønstringsdistrikt

Verft

Navn
Byggeår
1911
Byggenummer
168
Leveringsmåned
April

Annet

  • Deltok i 1. verdenskrig

Tonnasje

Bruttotonnasje:
1.575
Nettotonnasje:
915
Dødvekt:
2.023

Maskin/motor

Maskin-/motortype:
Maskin-/motor ytelse:
NHK 274 IHK 670
Fart:
13

Dimensjoner

Lengde:
244.5'
Bredde:
34.5'
Dypgående:
14.2'
  • HISTORIKK:
    v/H. Larsson-Fedde

    04/1911: Levert som COMMODORE ROLLINS til A/S D/S Commodore Rollins( A. Halvorsen ) Bergen           
    01/1932: Overført til A/S D/S Commodore Rollins ( Th. Gjesdal ) Bergen                        
    07/1934: Solgt til H/f Fram ( Th. Thorsteinsson ) Reykjavik ,Island, nytt navn  COLUMBUS
    07/1935: Solgt til Eimskipafjelagid Fram H/f ( Th.Thorsteinsson ) Reykjavik                   
    06/1936: Solgt til A/B Banantransport(Sven Salen)Stockholm, nytt navn  CARL  MATHIESSEN
    08/1941: Overført til A/B Banankompaniet ( Sven Salen ) Stockholm, Sverige
    01/1942: Solgt til Rederi A/B Diana ( Tore Ulff A/B ) Stockholm, Sverige, nytt navn  DIDO
    01/1943: Solgt til Ångfartyg A/B Adolf ( G.A. Bratt ) Gøteborg, Sverige, nytt navn  HERVOR  BRATT
    09/1946: Solgt til Cie Colombia de Nav. Maritime SA(Hans Elliot) Buenaventure, nytt navn MEDELLIN
    00/1951: Solgt til Cia Colombia de Cabotaje ( Eduardo Cuellar ) Buenaventure, Colombia
    02/1953: Grunnstøtte 25/2 i Magdalenafloden på reise Barranquilla til Haiti med cement.
    08/1953: Solgt til Petapsco Steel Co.,Boston til opphugging. Ankom Boston 28/8-1953.

    GIKK I MOSQUITO FARTEN