v/H. Larsson-Fedde
08/1923: Levert som FAGERSTRAND I til A/S Nesoddens Dampskibsselskap(H.M.Gjertsen)Kristiania
00/1929: Overført til A/S Nesodden Dampskibsselskap, Oslo
02/1941: Overført til A/S Nesodden Bundefjord Dampskibsselskap , Oslo
05/1941: Rekvirert av Die Deutsche Kriegsmarine
04/1944: Kom i brann 3/4 av brennende olje fra C.A. Larsen under angrepet på Tirpiz i Alta.
Overbygningen brant ut og skipet ble senket på grunt vann av tyskerne
00/1946: Hevet og slept til Erling Andersens Slipp, Korsfjorden, Alta og kondemnert
00/1947: Solgt av forsikringssselskapet til Skibs A/S Nord & Østerjøfrakt( M.B. Johansen) Skien.
Reparasjon og ombygging ved Stokmarknes Mek. Verksted til lasteskip, nytt navn SANDE
00/1950: Nye mål: Dwt: 325 t. Brutto: 277 t. Net: 136 tonn. Dim: 39,62m- 6,79m- 3,44m
ny motor; Nohab BHK 325 Fart: 9 knop
05/1962: Omdøpt SANDE II
05/1962: Solgt til Johan Bjørhol, Trondheim, nytt navn NIDARØ
03/1965: Solgt til Birger Skarsvåg, Trondhjem, nytt navn BIALA
04/1968: Solgt til Alfred Strømsvik, Gressvik, Trondheim
00/1969: Omdøpt ATLEGUTT
08/1973: Solgt til Bernhoff Vollen, Sortland, nytt navn MARINATOR
00/1973: Ny motor: Deutz BHK 460 Fart:
04/1976: Solgt til Harry Lauksund, Alsvåg, Sortland, nytt navn LIHOLM
05/1987: Kondemnert og senket etter lang tids opplag ved Alsvåg Mek. Verksted, Alsvåg
Maskineri
Triple dampmaskin 3 cylindere diam. 10.5"-17.5"-28.5". Bygget ved Kristiansand Mek. Verksted, Kristiansand. Kjeler samme.
Dieselmotor Nohab 2takt enkeltvirkende 5 cylindere diam 250x420mm,
bygd ved Nyquist & Holm AB. Trollhättan, Sverige.
Dieselmotor 4takt enkeltvirkende - 6 cylindere diam. 220x280mm,
bygd ved Klöckner-Humboldt- Deutz AG. Køln. Tyskland