Rederi
AkvakkS Mosvold Rederi og AkvakkS Mosvold Shipping har sin opprinnelse fra 1910 da skipsreder Martin Mosvold gikk til innkjøp av en Fransk stålbark på 2200 dw. og etablerte et Rederi i Farsund.
I 1946 etablerte Torrey Mosvold, (sønn av Martin )og Kristian Haanes et nytt Rederi i Kristiansad som fikk navnet AkvakkS Mosnes Shipping.
I 1959 delte Torrey og Kristian eierandelene i AkvakkS Mosnes Shipping.samtidig som Torrey Mosvold med familie overtok aksjene i Mosvold Shipping AS og etablerte seg i Kristiansand.
I perioden 1959 - 1984 disponerte Mosvold Shipping Co., 26 skip- 6 motortankere - 5 turbintankere - 13 motorskip - 2 lash-skip.
Rederiet har også vært innvolvert i 7 oljerigger.
På tørrlastemarkedet var Rederiet sterkt innvolvert, det var ett nært sammarbeid med Central Gulf Steamship Co., New Orleans, ved shipping problemene i 1973 -1975 opphørte dette sammarbeidet og tonnasjen blei fordelt.
Turbintankeren "Moscliff" på 269.956 dwt blei i 1981 ombygd til dieseldrift ved Framnes Mek. Verksed i Sandefjord.
Mosvoldgruppen investerte også i landbaserte viksomheter - Forsikringsselskapet Neptun A/S - Norsk Wallboard A/S i Vennesla - Fibofabrikken i Lyngdal - K/S Mosvold Overseas Trading Co,. A/S - Mosvoldgruppen var også med på å starte A/Sørlandets Aluminiumsprodukter i Kristiansand.
Torrey Mosvold satt som styreformann i A/S Mosvold Shipping Co,. ut 1978 da han blei fulgt av Karl Mosvold.
Shipping delen av A/S Mosvold Shipping Co., blei overtatt av Rederiet Frontline i 2001.