Magnus Sverre Hjønnevåg

Informasjonen om registrerte krigsseilere er ikke nødvendigvis fullstendig. Eksempelvis vil mønstringer og utmerkelser for enkelte sjøfolk bli registrert senere, ettersom nye kilder blir gjennomgått.

Født

22. oktober 1923

Foreldre

Lyder Hjønnevåg

Kjønn

Mann

Nasjonalitet

Norge flaggNorge

Fødested

Solund

Bosted

Kolgrov, Solund, Sogn

Relasjon til fylke

Sogn og Fjordane

Har stillinger

Matros / Skytter

Kjente utdannelser

Skytterkurs
  • Ex gratia-arkivet:

    Registernummer under krigen: London 48852, NY 25733.


    Fra Nortrashipsflåtens Skyttere 1941 til 1946.

    Skytter nr. 1230: Hjønnevåg, Magnus Sverre. Født 22.10.1923 i Kolgrov, Solund.

    Yrke: Fisker. Sjømann.
    Skoleskipskurs. Fartstid ca. 36 måneder pr. 6.1.1943.

    Seilte som sivil i handelsflåten til 6.1.1943. Meldte seg som frivillig til marinen.

    Antatt i marinen  og ble utdannet til skytter i Dumbarton, Scotland.

    Senere gjorde han tjeneste som skytter på følgende norske handelsskip:
    D/S IDEFJORD fra 9.3.1943 til 8.7.1943.
    M/T TRONDHEIM fra 2.8.1943 til 10.3.1944.
    D/T PETTER II fra 5.4.1944 til 26.6.1944.
    D/S LAGO fra 8.8.1944 til 21.12.1944.
    M/S MARTIN BAKKE fra 9.2.1945 til 26.2.1945.
    M/T PETTER fra 15.3.1945 til 27.6.1945.
    M/S NARVIK fra 23.7.1945 til 9.1.1946.

    Mønstret av i New York og reiste hjem til Norge med troppeskipet D/S STAVANGERFJORD den 26. januar 1946.

    Ble dimittert i Bergen den 26. februar 1946.

    For sin innsats for Norge under den annen verdenskrig ble han ble tildelt Deltakermedaljen.

    Fra boken Krigsseglarar:

    "Marinekaptein Olav Haugsøen [...] starta opp med skyttarskule i Dumbarton, nær Glasgow. Der melde Magnus seg på i januar 1943, og gjekk inn i marinen. Etter ei opplæringstid på eit par månader eller så, mønstra han på som kanoner om bord i nye farty, og no med matroslønn. Den første båten var M/S "Idefjord". Det var ikkje fritt for at andre av mannskapet misunnte han både lønna og de rolegare dagane. [...] Det vart fleire båtar på Magnus, 11 i alt, dei fleste tankarar. I 1943 er han om bord i M/T "Trondheim" som gjekk med flybensin og lastebilar. Året etter er han nokre månadar på M/T "Petter 2" før han mønstra på stykkgodsbåten M/S "Lago" og hentar trelaster frå Novia Scotia til England. Då vart dei utsette for eit friskt flyåtak ei natt på austsida av englandskysten, men det gjekk vel denne gongen også. Året etter arbeidde hans seg over til New York om bord i "Martin Bakke". Ein månads tid før krigen var slutt i Europa, hadde han hyre på M/T "Petter". Dei gjekk ut frå New York i mørkeskodde og skulle samle konvoien. Der vart båten pårend av eit hangarskip så parafinsølet fossa frå ein skadd tank. Reparasjonen føregjekk i New York".

    Magnus reiste hjem til Norge i 1946. "Såleis var det at hjønnevågaren fekk billett med "Stavangerfjord" over Atlanteren på 3. klasse, i botnen av båten der dei korkje såg sol eller måne, og han kunne stige i land på norsk jord ein februardag etter nærare 6 1/2 år som krigsseglar. Det var stas å komme heim. Magnus var framleis ein ungdom, berre godt 22 år. I dag spør me oss kva alle desse opplevingane, all denne erfaring, kan ha gjort med eit så ungt menneske. "Eg var så ufatteleg heldig", seier Magnus berre".

    Kilder

    RA/S-3545/G/Gg/

    Nortrashipflåtens Skyttere 1941 til 1946.

    Privat arkiv avgitt til Stiftelsen Arkivet.

    Krigsseglarar (2008). Skrevet av Malvin Toft, Hans H. Steinsund, Kjell-Ragnar Berge og Jens Brekke.