v/H.Larsson-Fedde.
3/1924: Hugh Hogarth & Sons, Ardrossan, UK. - BARON DALMEY
3/1937: Dann's Skips A/S (Clementh Dann) Oslo - DANIO
1940 - 1945: I NORTRASHIP tjeneste.
3/1948: Oluf Skjelbred Knudsen m. fl., Kristiansand S - DANIO
8/1950: H. Krohn Brekke m. fl., Haugesund - CANASTA
1951: Rederi Canasta (H. Krohn Brekke) Haugesund - CANASTA
3/1952: P/R M/S Michael (Holsten Reederei Gmbh) Kiel, Tyskland - MICHAEL
1956: Holsten Reederei, Lenth & Co., Kiel, Tyskland - MICHAEL
10/1959: Eisen und Metall K/G Lehr & Co. for opphugging - tilbakesolgt.
2/1960: Erich Drechser, Vest-Tyskland og tilbakesolgt.
5/1960: Eisen und Metall for opphugging.
Maskineri:
Dieselmotor, 4takt, enkeltvirkende, 6 cylindere diam. 630x1300mm. Maskineri lisensbygget ved J. G. Kincaid & Co. Ltd. Greenock, Skottland.
Følgende er hentet fra brev datert 24. mars 1980 av skipsfører Ernst Ingeberg Hagvoll, brev som befinner seg i Ex gratia-arkivet og i arkivmaterialet på 1. styrmann Hans Birger Hjertaker:
"Bortsett fra et par turer med krigsmateriell til general Montgomerys 8. arme i Midtøsten og senere som forsyningsskib for den britiske marine under invasjonen av Salerno i 1943, [så] deltok skibet i disse 5 årene i slaget om Nord Atlanteren, optatt med å frakte krigsmateriell, amunisjon og matforsyninger etc. fra U.S.A. og Canada til Storbritania".
Se også:
http://www.warsailors.com/singleships/danio.html