D/S Emu

Kallesignal
LERX
Rederi
Nasjonalitet
Norge flaggNorge
Hjemmehavn

Verft

Navn
Byggeår
1949
Byggenummer
157
Leveringsmåned
Oktober

Tonnasje

Bruttotonnasje:
2.146
Nettotonnasje:
1.070
Dødvekt:
3.600

Maskin/motor

Maskin-/motortype:
Maskin-/motor ytelse:
NHK 290 IHK 1500
Fart:
12

Dimensjoner

Lengde:
309.5'
Bredde:
46.2'
Dypgående:
14.9'
  • HISTORIKK:
    v/H. Larsson-Fedde

    10/1949: Levert som EMU til Skibs-A/S Abu ( Magnus Konow & Co ) Oslo
    00/1954: Solgt til  Hannestads Rederi A/S  ( Finn Hannestad ) Halden
    00/1955: Solgt til A/S Mabella & Rederi A/S Norsk Transatlantic ( Karl Bruusgaard ) Oslo, nytt navn MAROSA
    09/1959: Solgt til Alfred I.Thommesen & Arne Hiltveit , Arendal, nytt navn  THOMHILL  
    12/1962: Solgt til G.S. Efthyamidis Sh. Enterprises (C. Efthyamidis)Pireus, Hellas,nytt navn KNOSSOS
    04/1974: Solgt Brodospas for opphugging. Ankom Split den 14/4 under slep


    Maskineri:
    Compound dampmaskin 4 cylindere, diam. 2x14.6" - 2x34.3". Maskineri bygd ved Rosenbergs Mekaniske Verksted. Stavanger. Kjeler - bygget ved Foster Wheeler Corp. New York, Ny. USA.